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State of Decay - Neuer Patch verbessert Zombie-KI und Fahrzeugphysik

Von Dustin Hasberg - News vom 26.04.2014, 12:55 Uhr
State of Decay Screenshot

Zu dem Zombietitel State of Decay ist ein neuer Patch erschienen, der sich in erster Linie der künstlichen Intelligenz der Untoten angenommen hat. Doch auch die Fahrphysik hat eine Verbesserung erfahren. Weitere Änderungen erfahrt ihr in unserer Meldung.

Mit State of Decay ist im vergangenen Jahr eine willkommene Singleplayer-Abwechslung zu den zahlreichen Online-Survival-Games erschienen. So sind nicht andere Mitspieler unsere größte Sorge, sondern tatsächlich Zombies, durch die ja schließlich auch das ganze Chaos ausgebrochen ist. Entwickler Undead Labs hat nun einen neuen Patch veröffentlicht, durch den das Spiel an einigen Stellen starke Verbesserungen erfährt.

Den Patch-Notes ist etwa zu entnehmen, dass die Fahrzeugphysik nun deutlich realistischer daherkommt und ungewöhnliche Manöver nun nicht mehr möglich sein sollten. Außerdem nahm sich das Entwicklerteam der künstlichen Intelligenz der Zombies an, denn stellenweise blieben diese auf einem Punkt stehen und liefen ineinander - solche Probleme dürften aber dank des Patches ab sofort der Vergangenheit angehören.

Unterhalb dieser Meldung haben wir noch einmal sämtliche Patch-Notes für euch aufgelistet.

Zu State of Decay ist ein neuer Patch erschienen.

Physics and Pathing

  • Made vehicles less flippy
  • Improved vehicle entry distances
  • Added a physics test when a vehicle flips to avoid throwing you out of the environment
  • Fixed glass failing to break properly
  • Fixed potential crash when zombies try to path outside of the playable area
  • Fixed zombies occasionally running in straight line towards target through collision
  • Fixed zombies getting stuck facing each other
  • Fixed dead zombies running in place
  • Reduced instances of zombies walking through doors
  • Radius is now proper on aggro range (fireworks, talking dolls, etc. now only pull nearby zombies)
  • Hordes no longer target buildings they can't infest
  • Changed the floor height on industrial warehouses to fix pathing

Shooting

  • Increased snap distance of all guns
  • Removed rotation spread penalty on all assault rifles and SMGs
  • Tuned aim friction

Graphics and Sound

  • Smoothed framerate
  • Increased range for the home base audio loading
  • Fixed base environment audio preload

Zombies and AI

  • Zombies prefer tasty NPCs (taunting, blazing, cowering NPCs)
  • Zombies prefer tasty targets (fireworks, talking dolls, etc. over echos and disturbances)
  • Cleaned up zombie distribution

Outposts and Resources

  • Corrected the daily resource calculations on asset page of journal
  • Capped the number of resources you can receive on subsequent offline days at 15
  • New outpost resource model
  • Each outpost costs 1 material for upkeep for the first day you're offline
  • All resource outpost types now correctly generate resources
  • If an outpost contains resources it generates 3 of that resource

Cleaning up Under the Hood

  • Fixed bug preventing the Steam leaderboard score from maintaining your highest scores
  • Retroactively award Breakdown achievements for unlocked characters
  • Implemented fix for crashes if an NPC is trying to enter a vehicle and you exit and continue
  • Fixed an issue with button substitutions
  • Changed main menu selection to support upcoming Lifeline DLC
  • Fixed world-reset issue when switching from the base game to Breakdown and vice versa

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