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The Forest - Neuer Patch bringt Peaceful-Modus mit sich

Von Dustin Hasberg - News vom 01.07.2014, 11:53 Uhr
The Forest Screenshot

Zu dem Survival-Titel The Forest ist am heutigen Dienstag ein weiterer Patch erschienen. Neben der Beseitigung von zahlreichen Bugs und der Implementation von neuen Items ist ab sofort auch ein Peaceful-Modus zuschaltbar.

Die Kannibalen in The Forest machen dem Spieler das Überleben wahrlich nicht einfach. Bisher konnte der Spieler sich kein Lager im Survival-Titel bauen, ohne der Angst ausgesetzt zu sein, jederzeit von den aggressiven Bewohnern angegriffen zu werden. Nicht zuletzt deshalb wünschten sich einige Spieler einen Modus, in dem die Spielwelt frei von Feinden ist. Innerhalb von Patch 0.03 hat Entwickler Endnight Games diese Bitte nun berücksichtigt und einen entsprechenden Modus implementiert. Tippt dazu im Hauptmenü das Wort 'veganmode' ein, um den friedlichen Modus zu aktivieren.

Doch das Entwicklerteam hat sich auch erneut zahlreichen Fehlern angenommen, die ab sofort nicht mehr auftreten sollten. So funktionieren Molotow Cocktails nicht mehr, wenn sie auf Wasser treffen. Außerdem hat man sich erneut mit den Speicherbugs beschäftigt und diese laut eigenen Angaben aus dem Spiel verbannt.

Weiterhin dürfen sich Spieler über zahlreiche neue Items und Gegenstände freuen. So kann ab sofort etwa ein Hausboot gebaut werden, welches allerdings noch nicht reibungslos funktioniert. Außerdem besteht nun die Möglichkeit einen Stick Holder zu errichten, in dem ihr Äste aufbewahren könnt. Wer bereits eine Holzhütte in The Forest sein Eigen nannte, der weiß, dass diese bisher noch keine Türe besessen hat. Dies hat sich nun geändert und Feinde sollten das Haus nicht länger betreten können.

Alle Patch-Notes des aktuellen Updates findet ihr unterhalb dieser Meldung aufgelistet.

Der neue Patch zu The Forest bringt unter anderem einen Peaceful-Modus mit sich.

Features/improvements:

  • No enemies mode! Type “veganmode” on title screen to activate (without the “”)
  • Player head added! And held items now correctly cast shadows
  • New suprise item added to plane
  • Yacht location is now random
  • Bats now correctly fly out of cave entrances
  • Partially built structures are now saved
  • Fixed water not accumulating on terrain when raining
  • Cassette player can now be turned off by clicking it a second time if it’s already playing
  • Log Cabin now has a floor, a door with hinge and a sleeping/saving spot
  • Birds will now land on window ledge of your built log cabin
  • Molotov will extinguish if in contact with water
  • Improved sunset/sunrise lighting
  • Two new effigies buildable, simple head on stick and arms pointing to sky
  • House boat buildable (Warning : buggy!! - especially with sharks. Also, may sink)
  • Stick marker added to custom building, quickly build yourself waypoints
  • Coral and seaweed added under water (rough)
  • New buildable item : Stick holder
  • Inventory can now carry 1 additional stick (to make shelter construction easier)
  • Small texture tweaks/improvements
  • Shadow distance increased for High and mid settings
  • Improved motion blur on held items
  • Hanging rope pick ups added to deep in caves
  • New cave lighting prop: Laptop
  • 11 new filmic inspired grade options added to graphic options menu
  • Bench now buildable via book section ‘Furniture’
  • Single bat prefab added to parts of caves
  • Improved lilypad pop-in
  • Med pickups now go direct to inventory instead of being eaten on pickup

Sounds:

  • Improved cannibal village track implementation
  • ‘Lake’ track added to geese lake
  • Bash pass at all ambient sound implementation, better transitions, better positioning, fall off and ranges
  • Thunder and rain sounds randomized
  • Cave audio pass, adding reverb and echo, better balancing
  • Underwater sound filter added
  • Water footsteps sounds now play when you walk into water

Performance:

  • More memory optimizations should improve stability
  • Lowered memory usage further if 32bit windows is detected, should fix crash on opening if less than 4gbs of usable memory is available (note: 4gb usable is still recommended)

Bugs:

  • Head no longer pokes through collision!
  • Fixed some items missing from inventory when game was loaded
  • Fixed collision where you could wall walk out of plane
  • Fixed can’t carry more raw fish message that would appear when you had too many rocks.
  • Fixed pond covered in logs
  • Fixed left hand held conflicts between lighter, torch walkman etc
  • Removed gleam on inventory coins and flares
  • Fixed floating garden
  • Fixed leaf vertex colors on small leaf hut
  • Fixed flare gun falling through yacht
  • Fixed log going to -1 if you died whilst holding a log
  • Fixed small effigy construction shader being too faint
  • Removed grass cutting from opening inventory (was causing crashes on some pc’s)

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