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DayZ - Patch 0.46 bringt Granaten, neue Städte und mehr

Von Dustin Hasberg - News vom 02.07.2014, 13:27 Uhr
DayZ Screenshot

Am heutigen Mittwoch haben Projektleiter Dean Hall und sein Entwicklerteam einen neuen Patch zu DayZ Standalone veröffentlicht, der bisher lediglich auf experimentellen Servern verfügbar war. Neben neuen Waffen und Städten werden wie gewohnt zahlreiche Fehler aus dem Spiel verbannt.

Wie angekündigt hat das Entwicklerteam von DayZ Standalone während der heutigen Downtime Patch 0.46.124490 auf die öffentlichen Server aufgespielt, nachdem das Update eine Zeit lange lediglich auf experimentellen Servern verfügbar gewesen ist. Wie gewohnt verbannt der neue Patch zahlreiche Fehler aus dem Spiel, dabei hat sich man bei Patch 0.46 in erster Linie auf fehlerhafte Animationen konzentriert.

Doch auch neue Waffen sind ab sofort in der Standalone-Fassung verfügbar. Dazu zählen etwa die Handgranate sowie die Blendgranate, die ab sofort im Spiel gefunden werden können. Mit der MP5 implementierte man darüber hinaus auch eine neue Schusswaffe. Doch auch Chernarus, die Spielwelt des Survival-Titels, hat an einigen Stellen Veränderungen erfahren.

So lässt sich ab sofort die Stadt Novodmitrovsk finden, wobei die genaue Position des Ortes noch nicht bekannt ist. Sämtliche Patch-Notes findet ihr unterhalb dieser Meldung noch einmal aufgelistet. Das Update, das eine Größe von knapp 800 Megabyte besitzt, wird beim nächsten Start von Steam automatisch heruntergeladen.

Die Standalone-Version von DayZ hat ein neues Update erhalten.

Known Issues:

  • Crash caused by Fireplace kit in players Inventory
  • Character cloning
  • Player can look through walls
  • Zombies are spawning on spot of their death
  • Player is stuck in building after reconnect
  • Player cannot respawn properly when he has drowned
  • Shadow related client FPS drops
  • When restrained in unconscious player stays in restrained state till he reconnects

New:

  • Actions: You can sort out good ammunition from a ruined stack
  • Animations: New reload animations for Longhorn and a second reload for the Crossbow.
  • Animations: New reload for B95 double rifle.
  • Animations: MP5K reload Animations
  • Animations: Added aimed pose for sitting with rifle.
  • Animations: Drinking from pond and well.
  • Loot: Added MP5 with magazines
  • Loot: Added military Pilotka side cap
  • Map: Karmanovka has returned
  • Map: Novodmitrovsk has been added
  • Map: Industrial area of Novodmitrovsk has been added.
  • Map: Tenement area near Novodmitrovsk has been added.
  • Map: Dobroe village is added.
  • Map: New administrative buildings has been added in Novo.
  • Item: Flashbang grenade
  • Item: Hand grenade
  • Item: Added green and black color variants of the ZSh3 helmet. Can be crafted.
  • Sound: Play sound when using the bow.

Fixed:

  • Actions: Painting 75 akm drum magazine
  • Actions: Crafting fur backpack
  • Actions: AKM buttstock painting
  • Actions: Breaking apart backpacks, down into parts
  • Actions: Leather backpack crafting
  • Actions: Raised chance to ignite fire in wind
  • Actions: Fixed crash with meat duplication in fireplace/inventory
  • Actions: Can't eat meat directly from the fireplace
  • Animations: Fixed hand movement at the end of SKS reloading.
  • Animations: Hand clipping in unarmed run.
  • Animations: Crouch walks and runs replaced with new animations.
  • Animations: Crouch idle pose adjusted to better show items in player's hand.
  • Animations: Sprint with gun replaced with new animation.
  • Animations: Jump and vualt animations updated
  • Animations: Hand poses added for granades, pelts, alcohol tincture, fishing rod, magazines, woods.
  • Animations: Zombie attack animations polished.
  • Animations: Gestures poses fixed.
  • Animations: Two handed arming animations fixed.
  • Animations: Fixed an issue where surrender kept getting cancelled when used with one handed melee weapons
  • Animations: Fixed an issue where vomiting was not working properly with 2 handed melee weapons
  • Animations: Fixed an issue where drinking animation was not playing when the player was in prone
  • Animations: Throwing items reconfigured, staying wound up should not prevent the player from getting knocked down or cuffed
  • Animations: Leaning tweaked in transitional states, should now allow for smoother transitions while leaning
  • Animations: Fixed an issue where the character would not roll left/right with binocs in raised prone state
  • Gear: Alpha sorting in alcohol tincture model
  • Item: Hacksaw hand placement
  • Sound: Arrow loading
  • Sound: Arrow ejecting
  • Sound: Fishing bait check

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