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CS:GO - Massives Update bringt neue Waffe Revolver, neue Case und zahlreiche Gameplay-Änderungen

Von Wladislav Sidorov - News vom 09.12.2015, 09:14 Uhr
CS:GO Screenshot

Entwickler Valve hat ein massives neues Update zu Counter-Strike: Global Offensive veröffentlicht. Spieler erwartet eine neue Waffe namens R8 Revolver, eine neue Case sowie extrem viele Gameplay-Änderungen.

Zum Jahresende verändert sich nochmal einiges in der Welt von Counter-Strike: Global Offensive - das neue Update hat es nämlich in sich. Das "Winter-Update" auf Version 1.35.1.2 bringt nämlich extrem viele Änderungen mit sich.

Unter anderem wurde die UI sowie das Hauptmenü dem Weihnachtsfest angepasst und erscheint nun in einem Stil, der dem Fest gerecht wird. Zudem könnt ihr ab sofort wieder Geschenke kaufen und diese im Spiel verschenken, die entsprechenden Ranglisten zu Beginn einer Runde werden dort noch bis zum 15. Januar stehen.

Die neue Waffe: Der R8 Revolver

Ab sofort gibt es eine neue Waffenkiste zu entdecken: Die Revolver Case. Darin enthalten sind 17 neue Skins, die ihr ab sofort aus der Kiste erhalten könnt - darunter auch zwei für die neue Waffe, die ebenfalls im Update eingeführt wurde: Den R8 Revolver.

Der R8 Revolver ist eine neue sekundäre Waffe, die anstatt der Desert Eagle - Deagle genannt - ausgerüstet werden kann. Es handelt sich dabei um eine anscheinend völlig overpowerte Waffe, die bereits mit einem einzigen Schuss den Gegner tötet. Sie verfügt außerdem über ein völlig neues Waffenverhalten, das wir bislang noch nicht vollständig nachvollziehen konnten.

Matchmaking-Änderungen und Stickerkapseln

Außerdem gibt es ab sofort drei neue Stickerkapseln zu kaufen, wenn euch ein entsprechendes Angebot vorliegt. In diesen drei Kapseln sind in der Slid3-Capsule winterlich gehaltene Sticker enthalten, in der Pinups-Capsule 20er-Jahre-Motive und in der Team-Roles-Capsule Bezeichnungen für einzelne Rollen im Team, wie beispielsweise AWPer oder Leader.

Im Matchmaking wurden die Rundenzeiten auf 1:55 für eine normale Runde und 0:40 für den Bombentimer angepasst. Diese Zeiten gelten ab sofort auch für Major-Tournaments in CS:GO. Im Matchmaking wurden obendrein Team-Timeouts eingeführt, die 60 Sekunden lang gelten und durch einen Vote ausgerufen werden kann. Zudem wurden sämtliche Pistols in ihrer Bewegungspräzision und die AK-47, M4A1-S und M4A4 in ihrem Sprayverhalten verändert.

Das CS:GO-Update ist knappe 100MB groß. Ihr findet die vollständigen Patchnotes unten.

WINTER UPDATE

• Slight adjustments to Holiday Cheer.
• Gifts are now available for purchase. Gift leaderboards will be displayed until January 15th.
• Added the Revolver Case.
• Added several new community sticker capsules, currently available as offers.
• Added Service Medals for 2016. Players achieving Global General rank after December 31st will receive the new year’s medal.

R8 REVOLVER

• Added a new secondary weapon, the R8 Revolver, which occupies the Desert Eagle loadout slot.
•• Note: The R8 Revolver will become usable in-game when the back-end servers restart.

GAMEPLAY

• In Competitive Matchmaking times are now 1:55 and 0:40 for round and C4, respectively. These are also the new times for CSGO Major Championships.
• Adjusted recovery time on the AK47, M4A4, and M4A1-S assault rifles to reduce the range at which spraying is preferable to tapping/bursting.
• Increased move inaccuracy on pistols: Elites, Fiveseven, Glock, P2000, P250, Tec9, USP, CZ75a.
• Added team timeouts to Competitive Matchmaking, which can be called with a vote. Default is 60 seconds, set by mp_team_timeout_time.

KILLER REPLAY

• Added new Killer Replay to Casual and Demolition modes. GOTV must be active on the server to enable the feature.
• Menu option Help/Options->Game Settings->Automatic Killer Replay will turn replay off.
• Several convars are available to customize the Killer Replay. Search for ‘replay’ in the console for a complete list.

COMMUNITY

• Game servers and GOTV relays not logged in to a persistent game server account with a Game Server Login Token (GSLT) will only allow clients to connect from the same LAN.
• Community servers can now be only connected by their real public IP or their internal RFC1918 address.
• To create a GSLT, visit the GSLT creation utility here: http://steamcommunity.com/dev/managegameservers[2]
• Each GSLT is restricted for use on one dedicated server instance only, and should be passed on command line with +sv_setsteamaccount THISGSLTHERE -net_port_try 1
• Added an option to report servers for misrepresenting players’ inventory and/or rank.
• Game servers will now display their SteamID to an operator’s status request in the server console.
• Game servers with GOTV enabled and GOTV relays that need to support external clients connecting on GOTV port must set tv_advertise_watchable 1

MISC

• Users’ options are now stored independently in a Steam account-local data folder and can be different across Steam accounts on the same machine.
• Administrators setting up tournament Active Directory logons with Roaming Profiles can create a directory inside the user’s roaming profile storage and expose that location to the game by setting an environment variable USRLOCALCSGO=%USERPROFILE%\AppData\Roaming\csgo
• Video options for shadow quality, model/texture detail, effect detail, shader detail, and texture filtering mode can now be autodetected at startup to adjust for multitasking with other background applications. These video options can also be permanently set by the user to remain the same regardless of other background applications detected during game launch.
• Minor sound mix tweaks. First person footsteps slightly quieter, third person footstep volume remains unchanged.
• Highlights and Lowlights now transition smoothly between clips.
• Lowlights will now identify the target using the same visual indicator as the Killer Replay.

MAPS

• Fixed some surfaces playing the wrong footstep sounds in Mirage, Overpass and Train.
• Fixed a DM spawnpoint in de_dust where the player would get stuck.

STEAM CONTROLLER

• Made toggle crouch work
• Fixed several bugs

GAME STATE INTEGRATION

• CS:GO’s game state can be relayed remotely, allowing third parties to integrate their services with the game. For example, game state integration was used at the CS:GO Major Championship at DreamHack Cluj-Napoca to present special stage effects (e.g., lighting and pyrotechnics) during a match.
For details on how to set up your service to use game state integration, visit the wiki page here: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensive_Game_State_Integration[3]

SERVERS

Added official servers in Hong Kong

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