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Dragon Empires - Bericht der Entwickler + Screenshots

Von Redaktion - News vom 14.08.2004, 00:00 Uhr
Daniel Yelland von Dragon Empires Team hat einen interessanten Artikel über Serverarchitekturen verfasst. So unterscheidet man zwischen zwei verschiedenen Techniken - der zoned architecture und seamless architecture. Erstere sind in verschiedene Zonen unterteilt und erfordern beim Wechsel eine kartenabhängige Ladezeit. Seamless Server sind nicht in verschiedene Segmente gespalten - die Welten können ohne Spielunterbrechung bereist werden. Den kompletten Bericht findet Ihr auf der offiziellen Website - ein paar neue Bilder werden bei Stratics geboten.

As Dragon Empires uses a seamless server architecture, I thought I would write this dev diary about one of the large problems associated with seamless servers, and a system I developed to alleviate this problem.

A large problem for MMO servers in general (whether they use a zoned or seamless architecture or not) occurs when large groups of players or monsters congregate in the same area. In some cases this may cause the server to respond a lot more slowly to player requests (bad), in others the server may fall over completely (even worse). A developer of a server with a zoned architecture can solve this problem by restricting access to heavily populated zones, however a developer of a seamless server cannot stop players going where they want to go.

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